23 | 07 | 2019
V-ați decis să începeți o afacere în Spania? Cea mai rapidă cale este o afacere în cadrul sistemului traspaso. Să înțelegem ce este acesta. Traspaso în spaniolă înseamnă transfer. În esență, este vorba de achiziționarea sau închirierea unei mici afaceri gata făcute, fie că este vorba de un magazin, un restaurant, o cafenea, un coafor, un atelier sau chiar un curs de limbi străine. Haideți să evaluăm avantajele și dezavantajele acestui sistem. Afacerea este operațională. Proprietarul o poate vinde, inclusiv tot „suportul”: spații (sau închiriere pe termen lung), utilaje, echipamente, baza de clienți stabilită. La rândul său, noul proprietar are dreptul de a vinde afacerea următorului antreprenor. Avantaje: - Primirea imediată a profitului. - O perioadă scurtă de adaptare la noile condiții. - Nu este nevoie să obțineți numeroase permise și licențe. - Cumpărați o afacere gata pregătită și posibilitatea de a vă angaja prietenii și familia. Pentru aceștia din urmă este o șansă de a obține un permis de ședere dacă încheiați un contract de muncă cu ei. - În plus, o condiție importantă pentru rentabilitatea unei astfel de afaceri este amplasarea favorabilă a acesteia. Locuri libere pentru pâine în orașele-stațiune de pe prima linie sau în centrul cu trafic intens sunt foarte puține. Prin urmare, afacerea gata făcută - o soluție bună. - Nu este lipsit de importanță faptul că cu traspaso nu trebuie să plătească 21% TVA și impozit pe transfer. - Și statul este mulțumit de traspaso: se creează locuri de muncă, trezoreria primește venituri. Care sunt dezavantajele? Sunt multe dintre ele. Uneori, cel mai bine pus la punct proiect nu aduce randamente instantanee. „Găina care face ouă de aur” este rar vândută. Foștii proprietari își predau datoriile pentru chirie și întreținerea instalațiilor de producție, gaz, electricitate și apă împreună cu afacerea. În plus, este posibil ca autoritățile locale să fi acumulat întrebări (pretenții) față de proprietar, iar rezolvarea lor va trebui să vă aparțină. Este minunat dacă un avocat - și cu siguranță veți avea nevoie de unul - va intra în toate subtilitățile, va vorbi cu localnicii despre întreprindere. Încercați să-i cunoașteți pe angajați, aflați de ce sunt mulțumiți și ce îi nemulțumește în activitatea lor. Ce merită să schimbați la afacere? Atrageți sprijinul personalului, cu siguranță vă va fi de folos.